Bezoek aan balletvoorstelling over Frida Kahlo

Sabine Udoalgemeen

Dertig leerlingen van onze school hebben deze week samen met enkele docenten de balletvoorstelling over Frida Kahlo bezocht. De voorstelling vond plaats in het theater van de Nationale Opera & Ballet, mooi gelegen aan de Amstel.

Leerlingen die interesse hadden konden kiezen voor een gezellig dagje uit naar het theater, in plaats van lessen volgen. Enkele dagen daarvoor hadden deze leerlingen, ter voorbereiding op de voorstelling, al een dansworkshop gevolgd op school.

De balletvoorstelling die ze gingen bekijken, was geïnspireerd op het levensverhaal en de kunstwerken van de Mexicaanse kunstenares Frida Kahlo. Frida Kahlo leefde aan het begin van de 20e eeuw in Mexico en had een bewogen leven. Haar schilderkunst kenmerkt zich door veel kleur, veel portretten en veel surrealistische taferelen. Onze leerlingen vonden het eveneens een geslaagde en bijzondere voorstelling met prachtige kleuren, kostuums en decors: alles was geïnspireerd op de schilderen van Frida Kahlo en ze waren ook onder de indruk van het theater.